1. května 2011

Těstoviny se smetanovou zeleninou

V pátek, když si vzpomenu, vařím podle křesťanské tradice bezmasá jídla. Tento pátek jsem si vzpomněla, vytahala z ledničky všemožné zbytky zeleniny a vzniklo z toho toto:


Protože výsledek byl poměrně jedlý, velmi rychlý, podělím se s vámi o postup i s fotodokumentací:

Co do toho všecko přišlo?
  • půl balíčku těstovin (uvařit jako obvykle)
  • trocha oleje (používám úžasný voňavý slunečnicový virgin z Bio zahrady)
  • půl střední cibule
  • hrst vlašských ořechů
  • jeden menší fenykl
  • listový špenát (mražený)
  • hrst hrášku
  • 100ml šlehačky
  • sůl

Cibuli jsem nakrájela najemno a dala zesklovatět na olej. Hned do cibulky jsem přidala sůl. Já to tak dělám, pokud máte ale jiné zvyky, můžete ji dát až později.

Mezitím jsem si nasekala hrst ořechu a příhodila to k tomu. Ořechy vařením trochu změknou, ale zůstanou křupavé a jejich sladká chuť pěkně ladí se sladkou vůní fenyklu.
Do toho jsem dala nakrájený fenykl. Fenykl má pro zeleninu poměrně nezvyklé, zajímavé aroma. A jeho konzistence je úplně úžasná - rychle se uvaří, ale přitom si dokáže poměrně dlouho zachovat svoji křehkost.

Nechala jsem fenykl chvíli dusit a mezitím jsem osekávala z kostky zmrzlý lístkový špenát. Možná se to nezdá, ale kombinace špenát-fenykl není vůbec špatná. Špenát si kupuju mražený listový od Bonduelle. Špenát na kaši bych do toho radši nedávala.

Do toho tak hrst hrášku. Dávala jsem zmrazený. Trochu jsem se bála, jestli jsem to už nepřekombinovala, ale ve výsledné chuti byl fajn a příště bych ho tam dala zase. Ideálně čerstvý.

 Chvilku jsem to ještě nechala restovat společně a nakonec jsem do toho nalila půl krabičky šlehačky a nechala vařit do zhoustnutí. Byla jsem netrpělivá a když se tomu houstnout nechtělo, vrzla jsem tam asi lžičku máslové jíšky, kterou mívám hotovou v ledičce. Následně mi to zhoustlo až moc, takže tento krok nedoporučuju.

Těstoviny jsem, kvůli hustší omáčce, zamíchala přímo do ni a obalily se omáčkou přesně takakurátně. Navrch jsem ozdobila nakrájenou chocholkou z fenyklu.

No a to je celé!

1 komentář:

  1. Mňam, jak mi vaření vůbec nic neříká a hrozně mě nebaví, možná to zkusím :-))))

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...