7. března 2015

Vylepšený barbínový salát

Barbínový salát se u nás od nepaměti říkalo salátu z nakládané červené řepy, šunky a bílého jogurtu. Výsledná barva nedá pochybovat o původu tohoto názvu. Červenou řepu miluju! Nedávno jsem se ocitla v ranních hodinách v Brně ve Špalíčku a měla jsem chuť dát si něco slaného ke snídani. Což je docela problém. Nakonec jsem zaparkovala v Rebiu u salátů a naložila jsem si plnou misku všeho možného dohromady. Na spodu jsem měla salát z červené řepy. Když jsem se k němu přes ostatní saláty dostala, zachutnal mi tak, že jsem si šla ještě dvakrát naložit a byla bych šla ještě potřetí, kdybych si tam nepřipadala jako jediný zákazník mezi půl tuctem zaměstnanců blbě. Ten salát měl tak jednoduchou chuť a přitom byl tak neskutečně dobrý, že jsem se ho nemohla nabažit. Hned jsem ho zkusila doma. 

...a zjistila dvě věci: 1) Je neskutečně levný. Je snad levnější zelenina než řepa, celer a čínské zelí? 2) Nikdo kromě mě ho doma jíst nebude, neb jim nechutná. Ó jak je smutný osud osamělého jedlíka, který nemá s kým sdílet svou radost. Tak aspoň tady...

Myslím, že se mi plagiát povedl hned na první pokus, což jsem ani nečekala. Červenou řepu a stejně velký kus celeru jsem v osolené vodě uvařila jen tak, aby to ještě nebylo měkké. Obojí jsem pak oloupala a pokrájela na malé krátké hranolky a lahce zalila několika lžícemu umeocta. Úplně stejně by posloužila určitě i kombinace soli a octa, sladkou chuť zálivkou netřeba dodávat, vařená zelenina je sladká dost. Po pár hodinách jsem k tomu přidala nakrájené čínské zelí (ne moc - stačí na objem stejné množství jako bylo řepy a celeru) a promíchala s kysanou smetanou. Nakonec mi to nedalo a ještě jsem přimíchala homeopatické množství úplně najemno nakrájené cibule. A bylo hotovo.

Salát je lehčí a méně pikantní, než ten náš tradiční z nakládané řepy se šunkou - čínské zelí to hezky zjemní a celer přidá zajímavou nasládle kořeněnou chuť.

Doufala jsem, že by salát mohl chutnat mému muži, který řepu a čínské zelí nemusí, ale celer a kysanou smetanu v salátech má moc rád, ale zjevně poměr 1:1 nestačí, takže jsem si pochutnala jen já s barbínou.


Žádné komentáře:

Okomentovat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...