15. října 2012

Květákové kari s kokosovým mlékem

Je to vážně zajímavé, jak lehce člověk zapomene na nějaké dobré jídlo, které vařil - třeba i hodně často. Za připomenutí a návrat výtečného květákového kari vděčím spolužačce, která naštěstí nezapomněla ani po necelém roce, co jej u nás ochutnala. A nakonec ji vděčím i za připomenutí toho, že mám tento zanedbaný blog. Hledala jsem totiž recept na internetu, ale žádný nebyl přesně ten pravý. A ejhle - stačilo se kouknout do rozepsaných příspěvků a byl zde. Takže tedy:

Některé recepty doporučují nakonec přidat
vařené vejce rozkrojené napůl (viz divná věc
uprostřed obrázku - zkusila jsem a nenadchlo).
 Velkou cibuli nakrájím na plátky a dám restovat na oleji, ihned osolím. 2-3 stroužky česneku nasekám najemno a přidám, pak k tomu nastrouhám asi 1cm z čerstvého zázvoru. Dále tam může přijít jedna až dvě brambory  nakrájené na malé kousky (ale nemusí). Vše nadále dělám na co nejmenším plameni, aby se mi to nepřipálilo, než rozeberu květák na růžičky, které dám zatím bokem a košťál, který nakrájím na menší kousky a přidám do hrnce. Dále se přidá kari. Kari pasta by byla fajn, já ji nemám, tak dávám buď hotové kari koření, nebo smíchám svoje: Na jemno nadrtím v hmoždíři koriandrová semínka , římský kmín, černý pepř, přidám kurkumu a papriku (má být i chilli, ale to já nerad) a přistrouhám citronovou kůru a muškátový oříšek. Vše podle citu - hlavně hodně koriandru, římského kmínu a kurkumy. 
Když brambory a květák trochu změknou, nebo když se začnou už moc přichytávat, vše zaleju jednou plechovkou kokosového mléka (kupuju v DM drogerii). Chvilku nechám vařit a přidám i květákové růžičky a hrášek - přidávám spíš později, aby to nebylo rozvařené. Cílem hry je mít měkké brambory a tuhé části květáku a pak už můžeme jíst :)

Dobrou chuť Katko! ;)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...